Posted on Leave a comment

Czy peptydy szkodzą?

title

Czy peptydy szkodzą?

Wiele osób trenujących na siłowni chce jak najszybciej wyrzeźbić swoją sylwetkę unikając jednocześnie skutków ubocznych wynikających ze stosowania różnych środków i substancji wspomagających. Obecnie dużą popularność wśród kulturystów cieszą się preparaty zawierające peptydy, które pomagają budować masę mięśniową  i zwiększają wydajność organizmu. Z tego artykułu dowiesz się czy peptydy szkodzą i czy ich stosowanie jest bezpieczne.

Czym są peptydy?

Peptydy są naturalnymi substancjami, które powstają w organizmie w wyniku procesów biologicznych. Ich działanie jest zbliżone do działania hormonów, które pełnią rolę przekaźników w przepływie informacji pomiędzy komórkami a narządami. Peptydy zbudowane są z łańcuchów aminokwasów powiązanych ze sobą specyficznym wiązaniem peptydowym. Rodzaj aminokwasów tworzących peptyd, ich liczba i sekwencja ułożenia decydują o właściwościach danej struktury. Każdy z łańcuchów ma własny unikalny zestaw funkcji – na przykład odpowiadają za przyrost masy mięśniowej, spalanie tłuszczu czy regenerację organizmu. W kulturystyce peptydy najczęściej są używane właśnie do efektywnej budowy mięśni i redukcji tkanki tłuszczowej.

Czy peptydy są szkodliwe?

Stosowanie peptydów nie wiąże się z występowaniem żadnych negatywnych skutków dla człowieka. Prowadzone badania pokazują, że mają one korzystny wpływ na funkcjonowanie organizmu oraz przyczyniają się do spowolnienia procesu starzenia się skóry. Peptydy są  naturalnym budulcem ciała i w związku z tym ich stosowanie jest dobrze tolerowane przez organizm, nie powodując ryzyka pojawienia się w niepożądanych reakcji.

Mówiąc o skutkach stosowania peptydów , należałoby je rozpatrywać raczej w kategoriach pozytywnego oddziaływania, które przejawia się  między innymi przez:

  • wspomaganie przyrostu masy mięśniowej,
  • przyśpieszenie spalania tkanki tłuszczowej,
  • spowolnienie tempa starzenia się skóry,
  • wzmocnienie odporności,
  • podniesienie wydolności organizmu,
  • stymulowanie sprawności fizycznej i umysłowej,
  • przywrócenie libido.

Jedynym negatywnym skutkiem przyjmowania peptydów w kulturystyce może być nadmierne pobudzenie apetytu. Jest to jednak reakcja czasowa, która ustępuje maksymalnie w ciągu 4-6 tygodni.

Bezpieczne stosowanie peptydów

Przyjmowanie nawet najmocniejszych preparatów peptydowych nie będzie powodowało szkodliwych skutków ubocznych pod warunkiem, że będą one dawkowane zgodnie z przeznaczeniem oraz zaleceniami producenta. Większość peptydów można stosować w naprzemiennych cyklach oraz dopuszczalne jest ich łączenie, ale z uwagi na to, że niektóre rodzaje peptydów wchodzą ze sobą w interakcję i nie mogą być przyjmowane równolegle to jednak wskazane będzie konsultowanie takiej złożonej suplementacji ze specjalistą.

Peptydy a sterydy

Anaboliki to substancje przyspieszające przyrost masy mięśniowej tworzone na bazie testosteronu. Ich stosowanie daje wprawdzie szybkie efekty, ale jednocześnie wiąże się z ryzykiem wystąpienia niebezpiecznych dla organizmu skutków ubocznych. Jeżeli chodzi o preparaty peptydowe to powodują one jedynie wzmożone wytwarzanie hormonu wzrostu, co przekłada się na szybszą rozbudowę masy mięśniowej. Z tego właśnie względu peptydy stanowią bezpieczną alternatywę dla środków anabolicznych.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł o rodzajach związków peptydowych.

Może Ci się również spodobać

Elite BPC-157 – suplement na zdrowie stawów

Elite BPC-157 to najbardziej innowacyjny peptyd wspierający zdrowie stawów. Kluczową rolę odgrywa znakomita przyswajalność w formie doustnej, dzięki zastosowaniu stabilnej formy soli peptydowej.

Peptyd Elite TB-500 – czy warto stosować?

W dzieciństwie każdy z nas posiada narząd limfatyczny- grasicę, która produkuje hormon peptydowy tymozynę. To właśnie temu hormonowi przypisuje się dzieciom tak duży potencjał immunologiczny i regeneracyjny.

Najważniejsze suplementy dla początkujących

Budując swoją suplementację podczas powrotu do treningów należy skupić się na solidnych podstawach. Organizm podczas adaptacji do wprowadzanego treningu zaczyna mieć większe potrzeby w zakresie podaży mikro- i makroskładników odżywczych.

Budując swoją suplementację podczas treningów należy skupić się na solidnych podstawach. Organizm podczas adaptacji do wprowadzanego treningu zaczyna mieć większe potrzeby w zakresie podaży mikro- i makroskładników odżywczych, które muszą być zaspokojone, aby mógł zachodzić optymalny postęp sportowy. Polecane niżej suplementy są ułożone w kolejności od potencjalnie najważniejszych. Jest to lista poglądowa, oparta na potrzebach przeciętnej osoby wracającej do treningów. Nie powinna być substytutem fachowej porady w zakresie suplementacji.

Suplement witaminowo mineralny

Przyjmowanie takiego suplementu pomaga zadbać o prawidłowe ilości witamin i minerałów w organizmie. Jest to o tyle ważne, że część z nich (między innymi witaminy z grupy B) mają znaczący wpływ na metabolizm dostarczanego pożywienia. Umożliwiają prawidłowe wykorzystanie węglowodanów czy białka co sprawia, że utrzymywanie ich odpowiedniego poziomu jest bardzo ważne dla osób dbających o swoją sylwetkę i zdrowie. Uzupełnienie istniejących niedoborów może znacząco poprawić samopoczucie i dodać motywacji. Starannie dobrane dawki bazujące na najnowszych badaniach zawiera nasz produkt Elite VITAMINS.

Omega-3

Te niezbędne kwasy tłuszczowe to podstawa suplementacji prozdrowotnej u osób w każdym wieku. Ich niedobory są często spotykane przez nieodpowiednią ilość ryb czy orzechów w diecie i mogą znacząco obniżać jakość życia. Poprzez swój dobroczynny wpływ na stan zdrowia omega-3 przyczyniają się do dbania o sylwetkę – biorą udział w syntezie hormonów, pozytywnie wpływają na stan układu nerwowego, działają przeciwzapalnie oraz wspierają działanie układu odpornościowego. Idealnym rozwiązaniem będzie produkt Elite Omega 3.

Białko

Ten makroskładnik to strategiczny element żywienia oraz suplementacji aktywnych fizycznie osób. Dostarcza aminokwasów, które stanowią budulec dla mięśni. Białko jest równie przydatne w okresie budowania masy co przy redukcji tkanki tłuszczowej. Pomimo tego, że większość trenujących wie, że powinni spożywać więcej białka niż osoby, które nie są aktywne fizycznie to odpowiednia podaż tego makroskładnika jest po prostu często trudna – wymaga jedzenia większej ilości mięsa, jaj czy nabiału. Z pomocą przychodzą tutaj odżywki białkowe, które w formie smacznego szejka dostarczają łatwo przyswajalne białko o wysokiej wartości biologicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *