Posted on Leave a comment

Kwas Omega 3 – właściwości

title

Kwas Omega 3 – właściwości

Kwasy tłuszczowe omega-3 stanowią ważny składnik każdej diety. Kwasy te zaliczane są do tzw. Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych. Chociaż pełnią one wiele funkcji w naszym ciele i są ważne dla optymalnego zdrowia, nasz organizm nie jest w stanie ich wytwarzać, dlatego musimy je dostarczać z zewnątrz.

Omega-3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe, w których wiązanie podwójne znajduje się przy trzecim od końca atomie węgla. Wśród kwasów omega-3 wyróżnia się:

  • kwas eikozapentaenowy EPA, którego źródłem są: ryby morskie (szprotki, tuńczyk, makrela, łosoś, sardynki, dorsz, śledź) oraz kawior i owoce morza.
  • kwas dokozaheksaenowy DHA (źródła podobnie jak EPA).
  • kwas alfa-linolenowy ALA, którego źródłem są siemię lniane, olej z siemienia lnianego, orzechy włoskie, olej rzepakowy i sojowy, zielone warzywa liściaste

Kwasy omega-3 spełniają wiele ważnych funkcji w organizmie decydując o prawidłowym przebiegu różnorodnych procesów życiowych:

– Wspomagają pracę serca i układ krążenia.

– Wpływają korzystnie na wzrost poziomu we krwi „dobrego cholesterolu” (HDL), obniżając równocześnie poziom„złego cholesterolu” (LDH). Chronią żyły i tętnice przed miażdżycą zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.

–  Są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu i centralnego układu nerwowego. Kwasowi dokozaheksaenowemu (DHA), na bazie którego w 60% zbudowana jest nasza kora mózgowa, jest niezbędny do właściwego funkcjonowania ośrodka wzroku i koordynacji. Podnosi zdolność do uczenia się.

– Są prekursorami niektórych hormonów odpowiedzialnych za ważne procesy zachodzące w naszym organizmie.

– Mają pośredni wpływ na:

  • krzepnięcie krwi,
  • zwężanie oskrzeli,
  • różnicowanie komórek,
  • reakcje naczynioruchowe,
  • reakcje układu odpornościowego.

– Ze względu na udział kwasów OMEGA-3 w budowie serotoniny (hormon szczęścia) wykazują one antydepresyjne działanie. Ich niski poziom, poza wymienionymi stanami depresyjnymi, może wywoływać również zaburzenia emocjonalne.

– Mają korzystny wpływ na skórę, włosy i paznokcie.

Amerykańskie Towarzystwo Kardiologiczne rekomenduje, aby osoby zdrowe spożywały 2 razy w tygodniu ryby. Zaleca się również, aby w diecie znalazły się produkty zawierające kwas α-linolenowy. Natomiast w przypadku osób z chorobą niedokrwienną serca zaleca się spożywanie 1 g kwasów EPA oraz DHA, które pochodzą z ryb, a także włączania do diety produktów bogatych w kwas ALA.

Jeśli chcesz rozpocząć suplementację kwasem Omega 3 sprawdź nasz produkt ELITE  OMEGA 3.

Może Ci się również spodobać

Elite BPC-157 – suplement na zdrowie stawów

Elite BPC-157 to najbardziej innowacyjny peptyd wspierający zdrowie stawów. Kluczową rolę odgrywa znakomita przyswajalność w formie doustnej, dzięki zastosowaniu stabilnej formy soli peptydowej.

Peptyd Elite TB-500 – czy warto stosować?

W dzieciństwie każdy z nas posiada narząd limfatyczny- grasicę, która produkuje hormon peptydowy tymozynę. To właśnie temu hormonowi przypisuje się dzieciom tak duży potencjał immunologiczny i regeneracyjny.

Najważniejsze suplementy dla początkujących

Budując swoją suplementację podczas powrotu do treningów należy skupić się na solidnych podstawach. Organizm podczas adaptacji do wprowadzanego treningu zaczyna mieć większe potrzeby w zakresie podaży mikro- i makroskładników odżywczych.

Budując swoją suplementację podczas treningów należy skupić się na solidnych podstawach. Organizm podczas adaptacji do wprowadzanego treningu zaczyna mieć większe potrzeby w zakresie podaży mikro- i makroskładników odżywczych, które muszą być zaspokojone, aby mógł zachodzić optymalny postęp sportowy. Polecane niżej suplementy są ułożone w kolejności od potencjalnie najważniejszych. Jest to lista poglądowa, oparta na potrzebach przeciętnej osoby wracającej do treningów. Nie powinna być substytutem fachowej porady w zakresie suplementacji.

Suplement witaminowo mineralny

Przyjmowanie takiego suplementu pomaga zadbać o prawidłowe ilości witamin i minerałów w organizmie. Jest to o tyle ważne, że część z nich (między innymi witaminy z grupy B) mają znaczący wpływ na metabolizm dostarczanego pożywienia. Umożliwiają prawidłowe wykorzystanie węglowodanów czy białka co sprawia, że utrzymywanie ich odpowiedniego poziomu jest bardzo ważne dla osób dbających o swoją sylwetkę i zdrowie. Uzupełnienie istniejących niedoborów może znacząco poprawić samopoczucie i dodać motywacji. Starannie dobrane dawki bazujące na najnowszych badaniach zawiera nasz produkt Elite VITAMINS.

Omega-3

Te niezbędne kwasy tłuszczowe to podstawa suplementacji prozdrowotnej u osób w każdym wieku. Ich niedobory są często spotykane przez nieodpowiednią ilość ryb czy orzechów w diecie i mogą znacząco obniżać jakość życia. Poprzez swój dobroczynny wpływ na stan zdrowia omega-3 przyczyniają się do dbania o sylwetkę – biorą udział w syntezie hormonów, pozytywnie wpływają na stan układu nerwowego, działają przeciwzapalnie oraz wspierają działanie układu odpornościowego. Idealnym rozwiązaniem będzie produkt Elite Omega 3.

Białko

Ten makroskładnik to strategiczny element żywienia oraz suplementacji aktywnych fizycznie osób. Dostarcza aminokwasów, które stanowią budulec dla mięśni. Białko jest równie przydatne w okresie budowania masy co przy redukcji tkanki tłuszczowej. Pomimo tego, że większość trenujących wie, że powinni spożywać więcej białka niż osoby, które nie są aktywne fizycznie to odpowiednia podaż tego makroskładnika jest po prostu często trudna – wymaga jedzenia większej ilości mięsa, jaj czy nabiału. Z pomocą przychodzą tutaj odżywki białkowe, które w formie smacznego szejka dostarczają łatwo przyswajalne białko o wysokiej wartości biologicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *